الصفحة الرئيسية > ... > المنتدى 7555

> العالم وقف مع موسى ضد فرعون فدخلنا ظلمات العصر الوسيط

28 أيلول (سبتمبر) 2007, 05:04, بقلم عمرو البحيري

بسم الله الرحمن الرحيم
فيلسوف؟؟ يمكن نكون جاهلين بالفلسفه
اولا بس معلش كلمه واقفه فى زوري
((فرعون قال انا ربكم الاعلى)) فوالله لو كان فرعون ابي لقتلته مش احامي له يا (حامي) واقف مع مين مع فرعون الذي ادعى الربانيه وانه اله ضد نبي الله موسى يعنى اكفر عشان اكون مصري والله كل واحد يتكلم على قدر دينه انت دينك مصري و ربك فرعون حاميلو واقف معاه براحتك انما انا اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله وان موسي نبي الله وان فرعون عدو الله
ثانيا مين قال لفخامه الفيلسوف الحامي ان المصريين الان حامين انا معاه ان المصرين قبل دخول الاسلام كانو من عرق حام ولا كن بعد دخول الاسلام احسب النسبه كويس انا اصلى عربي من قبيله جهينه القضاعيه ومصري المواطنه بلدى ومش انا بس ده جراني وجران جرانى وكل اللى اعرفهم من اصول عربيه الا نسبه قليله اصول تركيه اما بالنسبه للي بيقول مش معنى انى بتكلم عربي ابقى عربي فدى نبره بسمعها دايما من غير المسلمين وده اعتقد منهج او سياسه مدروسه اليومين دول ان العرب فى مصر همه المسلمين بس وانا معاهم ومش بعترض طب يا ترا كام نسبه المسلمين فى مصر اللى هما عرب يعنى سامين ولا كمان هتنكرو ان المسلمين عرب وان العرب ساميين يبقى جت منين ال 99.99% الحامين دول بتوع الاخ الحامي بتاع بء بء ده يا اخى دا فى قبائل سعوديه بعتت خدت مصرين من مدينه القصير بالبحر الاحمر لانهم من نفس القبيله والباقى موجودين فى مصر ويتزاورون حتى الان مع اقربائهم السعوديين ولهجتهم مصريه وكذلك فلسطينين وسودانين وبعدين الحمد لله ان فرعون مش جدى زعلان على حضاره سبعه الاف سنه طيب مهو حضاره الاخره اضرب سبعه الاف سنه فى فاى وبعدين اليهود ايام فرعون كانوه على دين الحق وشعب الله المختار منقفش معاهم ليه يا عمي هو انا هسمع كلام الفلاسفه ولا كلام رب العزه سبحانه عما يصفه فرعون وامثاله وبعدين مهو ياما اتفلسفوا فيها كتير مش اول مره فلسفه تفوت ولا اسلامي يموت
وبعدين يتفلسفوا فيها يتسقرطوا فيها يتمركسو فيها الاسلام هيفضل بعون الله فيها
انا (مسلم عربي مصري ) ولو تعارضت عروبتى ومصريتى مع اسلامي ارميهم فى النيل وارفع اسلامي
اخيرا ويا رب يتوافق على نشر مشاركتى لانى هحزن لو متنشرتش
من احب فرعون فليدعو الله ان يحشره مع فرعون
ومن احب موسى فليدعو الله ان يحشره مع موسى

أي رسالة أو تعليق؟

مراقبة استباقية

هذا المنتدى مراقب استباقياً: لن تظهر مشاركتك إلا بعد التصديق عليها من قبل أحد المدراء او المديرات.

من أنت؟
مشاركتك

لإنشاء فقرات يكفي ترك سطور فارغة.